Loyalty για πρατήρια βενζίνης – καυσίμων

Loyalty για πρατήρια βενζίνης – καυσίμων

Το πρόγραμμα διαχειρίζεται τις κινήσεις των πελατών και φροντίζει για την ανταποδοτική συμπεριφορά  της επιχείρησης προς αυτούς .Το πρόγραμμα είναι μια πλήρης εφαρμογή διαχείρισης πελατειακών σχέσεων,  με δυνατότητα συλλογής στοιχείων πωλήσεων, διαχείριση πελατών, αποστολή  ενημερωτικών  SMS.

Καταγράφει :

 

  1. Είδος  κίνησης (αγορά ή εξαργύρωση)
  2. Αριθμό Κάρτας
  3. Ημερομηνία επίσκεψης
  4. Ώρα επίσκεψης
  5. Αιτιολογία επίσκεψης (αγορά ειδών )
  6. και προσθέτει στη μερίδα του πελάτη τα ανάλογα bonus αγορών.

Εξαργυρώνει :

  1. Με ένα ανάλογο τρόπο υπολογίζει την ανταπόδοση κατά την εξαργύρωση.
  2. στατιστικά στοιχεία
  3. αναφορές κινήσεων  με διάφορα φίλτρα.
  4. μαζική αποστολή sms   με προωθητικές ενέργειες πωλήσεων .

 Το   Loyalty card system

 

Το προτεινόμενο σχήμα loyalty είναι ένα  σύστημα καταγραφής κινήσεων   και εξυπηρέτησης πελατών  και είναι μια εφαρμογή βελτίωσης των πελατειακών σχέσεων.

Ως “εργαλείο” κίνησης κάρτας οφείλει να είναι ευέλικτο και εύκολα προσαρμόσιμο στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του φορέα τον οποίο υπηρετεί.

  • Ειδικό folder με την αίτηση και τα συμβεβλημένα κέντρα ‘’επαφής’’,
  • την κάρτα πελάτη, η οποία εκδίδεται  με την συμπλήρωση της αίτησης του,
  • τον θερμικό εκτυπωτή για εκτύπωση μεταβλητών στοιχείων,( option )
  • προαιρετικά τα ειδικά τερματικά εγκατεστημένα στα σημεία κίνησης και
  • το σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας δεδομένων.

 

Τα οφέλη που προκύπτουν για τον φορέα, από την λειτουργία της εφαρμογής, είναι άμεσα και αποδεδειγμένα από τις μέχρι τώρα εγκαταστάσεις σε διαφορετικά είδη κέντρων διαχείρισης πελατειακών σχέσεων.

Αναφορικά δε μερικά από αυτά είναι:

  • Αύξηση της εμπιστοσύνης του πελάτη προς το προς τον φορέα
  • Ανάδειξη της τεχνολογικής αμεσότητας  του φορέα.
  • Δυνατότητα συνεργασίας με άλλες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν συστήματά μας  ή και ανεξάρτητα.
  • Ταυτοποίηση Προσωποποίηση του πελατολογίου.
  • Καταγραφή καρτέλας πελατών.

Περιγραφή Λειτουργίας (παράδειγμα )

 

Το σύστημα ακολουθεί τον εξής κύκλο λειτουργίας:

  1. Έγγραφή ‘πελάτη’.
  2. Χρήση της έξυπνης κάρτας του συστήματος από τους πελάτες.
  3. Συλλογή στοιχείων χρήσης.
  4. Εκκαθάριση των συναλλαγών που αφορούν την κάρτα πελατών.
  5. Επεξεργασία των στοιχείων χρήσης και παραγωγή αναφορών.

Έγγραφή νέων μελών

Οι πελάτες παραλαμβάνουν μία έξυπνη κάρτα. Η κάρτα έχει μοναδικό σειριακό αριθμό που συνδέεται με τον αριθμό και το ονοματεπώνυμο του πελάτη.

Ο πελάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει την κάρτα του στην αμέσως πρώτη επίσκεψη σε σημείο κίνησης που θα έχει συμφωνήσει η επιχείρηση.

Χρήση Κάρτας

Ο πελάτης, αφού παραλάβει την κάρτα του με το σχετικό ενημερωτικό έντυπο κινείται στο διαγνωστικό κέντρο πλέον με αυτήν την κάρτα .

Σε κάθε επίσκεψη στην επιχείρηση που πραγματοποιεί παραδίδει και την προσωπική του κάρτα στον αρμόδιο υπάλληλο / χειριστή του τερματικού για την πραγματοποίηση της επίσκεψης του.

Οι επιτρεπόμενες συναλλαγές που μπορούν να πραγματοποιηθούν από το τερματικό είναι:

 

Ενημέρωση κίνησης εντός του διαγνωστικού κέντρου.

 

Ο υπάλληλος του σημείου πώλησης τοποθετεί στο τερματικό την κάρτα ,γίνεται αρχικά αναγνώριση αυθεντικότητας της κάρτας (έγκυρη, άκυρη ή επανέκδοση κάρτα λόγο λήξεως). Στην συνέχεια εμφανίζονται στην οθόνη του τερματικού  τα στοιχεία της κάρτας (αριθμός, επισκέψεις)

Κατόπιν ο υπάλληλος πληκτρολογεί τον λόγο της επίσκεψης του. Το τερματικό δίνει την κίνηση και την επίσκεψη στην κάρτα και  ενημερώνει την κάρτα.

Η συναλλαγή ολοκληρώνεται με την καταγραφή των οικονομικών στοιχείων της συναλλαγής.

 

Συναλλαγή κλεισίματος τερματικού.

 

Ο υπάλληλος του τερματικού μία φορά την ημέρα επιλέγει από το menu επιλογών στην οθόνη του τερματικού την συναλλαγή «κλείσιμο ».  Με την συναλλαγή – διαδικασία αυτή το τερματικό αποστέλλει το αρχείο κινήσεων – επισκέψεων που έχει αποθηκευμένο στην μνήμη στον κεντρικό υπολογιστή που είναι εγκαταστημένος στο κέντρο συλλογής – επεξεργασίας στοιχείων. Μετά την ολοκλήρωση της αποστολής εκτυπώνεται αναλυτικό ημερολόγιο κινήσεων  και το αρχείο διαγράφεται από την μνήμη του τερματικού. Το εκτυπωμένο αναλυτικό ημερολόγιο φυλάσσεται για πιθανή μελλοντική αντιπαραβολή με τα στοιχεία του κέντρου επεξεργασίας στοιχείων.

 

 

                                               Στοιχεία κινήσεων

 

Τα στοιχεία που καταγράφονται σε αρχείο στην μνήμη του τερματικού, για να μπορεί το διαγνωστικό  κέντρο της  επιχείρησης να παρακολουθεί όλες τις συναλλαγές και να εξάγει στατιστικά αποτελέσματα είναι:

  1. Κωδικός διαγνωστικού κέντρου
  2. Κωδικός Τερματικού
  3. Τύπος κίνησης
  4. Αριθμός Κάρτας
  5. Ημερομηνία επίσκεψης
  6. Ώρα επίσκεψης
  7. αιτιολογία επίσκεψης (αγορά ειδών )

Συλλογή – Επεξεργασία Κινήσεων

Στο κέντρο συλλογής συναλλαγών και επεξεργασίας των στοιχείων του συστήματος (server) είναι εγκαταστημένος ένας αριθμός εφαρμογών λογισμικού οι οποίες χρησιμοποιούνται για την διαχείριση των τερματικών συσκευών και την επεξεργασία των στοιχείων του συστήματος.

Οι εφαρμογές αυτές είναι:

  • Εφαρμογή Βάσης δεδομένων στοιχείων πελατών
  • Εφαρμογή Συλλογής Κινήσεων – Data Collection System
  • Αξιολόγηση στοιχείων

    Όλες οι πληροφορίες των συναλλαγών καταγράφονται στο τοπικό τερματικό και στην συνέχεια μεταφέρονται στο κέντρο επεξεργασίας στοιχείων και συναλλαγών για την περαιτέρω επεξεργασία τους και την άντληση των επιθυμητών πληροφοριών.

    Τα στοιχεία που συλλέγονται μπορούν για παράδειγμα να αξιοποιηθούν ως εξής :

    1. Κίνηση Κάρτας (Πελάτη)
    2. Κίνηση Κάρτας (Πελάτη) – Σημείο Κίνησης
    3. Κίνηση Κάρτας (Πελάτη) – Ημερομηνία
    4. Συχνότητα επίσκεψης Πελατών
    5. Οικονομική συναλλαγή

     

    Το σύστημα έχει την δυνατότητα να παραγάγει οποιαδήποτε αναφορά ζητηθεί σχετική με οικονομικές κινήσεις του πελάτη.

    Τεχνική Περιγραφή

    1. Το σύστημα αποτελείται από :
    2. Την έξυπνη κάρτα μέλους
    3. Τα ειδικά τερματικά συναλλαγών
    4. Τις εφαρμογές λογισμικού του κέντρου συλλογής στοιχείων και επεξεργασίας συναλλαγών.

    Κάρτα πελάτη

    Μία πολύ σημαντική, παράμετρος η οποία εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία αλλά και εξέλιξη του  συστήματος, είναι η κάρτα πελάτη.

    Η πρωταρχική και μόνιμη επαφή του πελάτη με την ταυτότητα του, είναι η οπτική. Για το λόγο αυτό έχουμε επιλέξει, την χρήση κάρτας υψηλών προδιαγραφών κατασκευής, αντίστοιχων με αυτούς των

    πιστωτικών καρτών, οι οποίες θα μας εξασφαλίσουν την διατήρηση των καρτών για μεγάλο χρονικό διάστημα.

     

    Εξίσου σημαντική, είναι και η επιλογή του κατάλληλου ολοκληρωμένου κυκλώματος (chip), το οποίο είναι ο βασικός φορέας της πληροφορίας και σημείο επικοινωνίας της κάρτας με το υπόλοιπο σύστημα.

    Στο chip της κάρτας, καταγράφονται στοιχεία όπως ο μοναδικός της αριθμός, η επισκέψεις του πελάτη , οι πιθανές αιτίες επίσκεψης, έλεγχος check up  κ.α.

    Έχουμε λοιπόν επιλέξει, ένα συγκεκριμένο τύπο chip, ο οποίος ενδείκνυται για την παράλληλη λειτουργία του συστήματος .

  • Κάρτα SLE 4442

     

    Οι κάρτες αυτές, λόγω της χρησιμοποίησης ειδικών chip μνήμης, αποτελούν σε σχέση με το κόστος τους, την καλύτερη και πιο ασφαλή λύση για χρήση σε εφαρμογές  electronic purse.  Διαθέτουν μνήμη 256 bytes, γεγονός που μας επιτρέπει την καταγραφή πολλαπλάσιων στοιχείων συγκριτικά με τη μαγνητική κάρτα και παρέχουν πολύ μεγάλη ασφάλεια.  Έτσι στην μνήμη της κάρτας θα μπορούν να καταχωρούνται τα στοιχεία του κάτοχου (μοναδικός κωδικός μέλους), την αιτία της επίσκεψης, το σημείο και ημερομηνία επίσκεψης, ο υπάλληλος που έκανε τη συναλλαγή , το σύνολο των επισκέψεων που έχει κάνει ο πελάτης .   Τα στοιχεία αυτά είναι κρυπτογραφημένα και μπορούν να αλλαχθούν μόνο με την χρήση του σωστού κωδικού (PIN), παρέχοντας έτσι δύο επίπεδα ασφάλειας. Οι κάρτες chip μπορούν να πραγματοποιήσουν έως 100.000 συναλλαγές πριν την αντικατάσταση τους με νέες. Κατασκευάζονται από PVC πάχους 0,78 mm, και τυπώνονται έγχρωμα με τη μέθοδο dry offset.    Οι προδιαγραφές των καρτών αυτών ακολουθούν τα πρωτόκολλα ISO 781x.

  •  Κέντρο επεξεργασίας συναλλαγών και συλλογής στοιχείων

    • Το Κεντρικό Σύστημα Καταγραφής και Επεξεργασίας Δεδομένων, αποτελείται από τέσσερα βασικά υποσυστήματα:
    • Members Database Management System (MDbMS)
    • Terminal Parameters Database Management System (TDbMS)
    • Terminal Management System (TMS)
    • Data Collection System (DCS)

    Εφαρμογές βάσης δεδομένων – MDbMS & TDbMS

    Χρησιμοποιούνται δύο εφαρμογές βάσης δεδομένων.

    MDbMS Η πρώτη είναι η εφαρμογή βάση δεδομένων στοιχείων πελατών, και τερματικών η οποία είναι μία σχεσιακή βάση δεδομένων, με λογικές διασυνδέσεις μεταξύ των αποθηκευμένων στοιχείων.

    Στο MDbMS συγκεντρώνονται και επεξεργάζονται οι συναλλαγές των καρτών

    • Ομάδες δεδομένων τις οποίες διαχειρίζεται τα στοιχεία:
    • Προσωπικά στοιχεία πελατών
    • Στοιχεία καρτών
    • Κίνηση επισκέψεων και ιστορικά στοιχεία από ιατρικές γνωματεύσεις.

    Από την εφαρμογή αυτή δημιουργούνται όλες οι αναφορές λειτουργίας (χρήση καρτών κλπ).

    TDbMS: Η δεύτερη είναι η εφαρμογή βάσης δεδομένων παραμέτρων λειτουργίας εφαρμογής λογισμικού τερματικών η οποία είναι διασυνδεδεμένη με την πρώτη βάση δεδομένων και στην οποία αποθηκεύονται οι παράμετροι λειτουργίας της εφαρμογής λογισμικού των τερματικών.

    Στην προκείμενη περίπτωση

    Η εφαρμογή  αποτελείται από σύστημα διαχείρισης πελατών με εφαρμογή έξυπνης κάρτας

    Α. Σημείο διαχείρισης πελατών  με τις δυνατότητες που προανέφερα

     

    Βάση δεδομένων σε mssql  mysql( mssql ή mysql server). Η βάση θα έχει καρτέλα χρηστών με: Όνομα- επώνυμο Διεύθυνση Τηλέφωνο ( 2 τηλ. Αριθμούς και τηλ . ανάγκης) Mail και Φωτογραφία ( option).

    1. Αναφορές .
    2. Φίλτρα εύρεσης κινήσεων π.χ. με όνομα, ημερομηνία κ.τ.λ.